Regulamin sprzedaży oraz świadczenia usług drogą elektroniczną WIN- CIN Sp. z o.o.
I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE.
- Przedmiot Regulaminu. Niniejszy dokument określa zasady i warunki zawierania umowy sprzedaży z Usługodawcą, a także zasady korzystania przez Klienta ze strony internetowej alkoholewinoteka.pl i stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin określa w szczególności zasady korzystania ze strony, wysyłania zapytań za pośrednictwem formularzy kontaktowych, składania Zamówienia, dostarczania zamówionego Produktu Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży Produktu, uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży, a także zasady składania i rozpatrywania reklamacji. Usługodawca może wprowadzić inne usługi, które zostaną objęte odrębnymi regulaminami, np. w zakresie wprowadzenia programów lojalnościowych, rabatów, promocji, szkoleń, organizacji webinarów, czy oferowania innych treści lub usług cyfrowych.
- Usługodawca. Podmiotem świadczącym usługi drogą elektroniczną, na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie, jest Spółka Win-Cin Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w siedzibą w Olsztynie, 10-449, ul. Piłsudskiego 64e, NIP 739-33-08-708, Regon: 511432592, KRS: 0000064228. Możesz skontaktować się z nami pod numerem telefonu 89 527 65 64 albo pisząc na adresem alkoholewinoteka@online1.pl
- Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Usługodawca posiada ważne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży zawierających od 4,5% do 18% alkoholu nr I/48/A/45/19 ,I/48/B/44/19 ,I/48/C/42/19 wydane przez Prezydenta Miasta Olsztyn na podstawie ustawy z 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. 1982 Nr 35, poz. 230 t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 165) w związku z art. 106 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz.U. 1960 Nr 30, poz. 168, t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2000).
- Sposób i forma udostępnienia Regulaminu.Aktualna treść Regulaminu jest publikowana w Sklepie Internetowym pod tym adresem. Regulamin jest dostępny dla wszystkich, również przed zawarciem Umowy sprzedaży. Regulamin w wersji obowiązującej na dzień złożenia Zamówienia jest wysyłany Klientowi w postaci pliku PDF jako załącznik do wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży.
- Wymóg akceptacji Regulaminów. Umowa sprzedaży jest zawierana i realizowana na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży. Korzystanie z Serwisu wymaga przestrzegania obowiązujących w nim zasad.
- Wymóg potwierdzenia zapoznania się z Polityką Prywatności. Klient zobowiązany jest do złożenia oświadczenia potwierdzającego zapoznanie się z Polityką Prywatności regulującą zasady przetwarzania danych osobowych Klienta. Oświadczenie winno zostać złożone przed złożeniem Zamówienia. W przypadku składania Zamówienia w formie wiadomości e-mail lub za pośrednictwem formularza Klient przesyła oświadczenie o treści: Oświadczam, że zapoznałem się z Polityką prywatności dostępną pod tym adresem i akceptuję jej treść.
- Adresaci Sklepu Internetowego. Sklep Internetowy jest przeznaczony zarówno dla Konsumenta, jak i dla Przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem odrębności przewidzianych w Regulaminie. Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Usługodawca prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną.
- Właściwa reprezentacja Przedsiębiorcy. Osoba fizyczna, działająca w imieniu Przedsiębiorcy, zawierająca Umowę sprzedaży, akceptując Regulamin, potwierdza, że jest uprawniona do występowania w imieniu i na rzecz Przedsiębiorcy. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zażądania przedstawienia przez wyżej wskazaną osobę dokumentu potwierdzającego powyższe uprawnienia.
- Uprawnienia konsumenckie. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają, ani nie ograniczają jakichkolwiek uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
II. DEFINICJE.
- Przez określenia użyte w Regulaminie należy rozumieć:
- Usługodawca / Sprzedawca – Spółka Win-Cin Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w siedzibą w Olsztynie, 10-449, ul. Piłsudskiego 64e, NIP 739-33-08-708, Regon: 511432592, KRS: 0000064228, świadcząca Usługi elektroniczne oraz sprzedająca Towary na zasadach opisanych w Regulaminie.
- Klient / Kupujący:
- osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
- osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną w rozumieniu przepisów Działu II tyt. II Księgi Pierwszej Kodeksu cywilnego, która zamierza zawrzeć lub skutecznie zawarła Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą w sposób opisany w Regulaminie.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca – podmiot niebędący Konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zmierzający do zawarcia Umowy sprzedaży lub zawierający Umowę sprzedaży wyłącznie w celach związanych ze swoją działalnością gospodarczą, zawodową lub zarobkową, w tym prowadzonym lub zakładanym przedsiębiorstwem, a w szczególności przedsiębiorca w rozumieniu przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie i zarejestrowanie Konta użytkownika.
- Formularz zamówienia – Usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności przez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy sprzedaży, w tym w zakresie odbioru Towaru i płatności oraz podanie danych osobowych Kupującego.
- Konto (użytkownika) – Usługa elektroniczna oznaczona imieniem, adresem e-mail i hasłem (ciąg znaków alfanumerycznych i diakrytycznych oraz specjalnych) podanymi przez Klienta, stanowiącymi zbiór zasobów w systemie Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Klienta, w tym informacje o złożonych Zamówieniach oraz dane osobowe. Złożenie Zamówienia może nastąpić wyłącznie za pośrednictwem założonego Konta. Zarejestrowanie Konta wymaga podania imienia, adresu e-mail oraz ustanowionego hasła. Zalogowanie do zarejestrowanego Konta wymaga podania adresu e-mail oraz ustanowionego do Konta hasła.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni świątecznych.
- Formularz – Usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający przesłanie zapytania do Usługodawcy.
- Newsletter – Usługa elektroniczna o charakterze dystrybucyjnym świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim Klientom automatyczne otrzymywanie treści Newslettera zawierającego informacje o Towarach oraz promocjach i specjalnych ofertach w Serwisie.
- Towar – rzecz ruchoma w rozumieniu art. 45 Kodeksu cywilnego oraz art. 2 pkt 4a ustawy o prawach konsumenta, będąca przedmiotem Umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Regulamin – niniejszy Regulamin określający prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy.
- Sklep Internetowy (Serwis) – strona internetowa Sprzedawcy dostępna pod adresem alkoholewinoteka.pl umożliwiająca zawieranie umowy sprzedaży z Usługodawcą.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana lub zawarta na podstawie przepisów tyt. XI Księgi Trzeciej Kodeksu cywilnego. Umowa zawarta jest w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie przez Sprzedawcę oferty Klienta. Miejscem zawarcia umowy oraz miejscem spełnienia świadczenia wynikającego z zawartej Umowy jest Miejsce Sprzedaży, a Umowa zostaje wykonana w momencie wydania Towaru Kupującemu.
- Miejsce Sprzedaży– Punkt Sprzedaży w Olsztynie, Alkohole Winoteka 10-102 ul. Partyzantów 64/1, tel. 89 527 65 64 e-mail alkoholewinoteka1@online.pl , będące miejscem spełnienia świadczenia wynikającym z Umowy sprzedaży.
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta lub innych podmiotów za pośrednictwem Sklepu Internetowego w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Polityka Prywatności – regulamin zawierający informacje wymagane przez art. 13 RODO dostępny pod tym adresem.
- Polityka plików cookies – regulamin zawierający informacje odnoszące się do wykorzystywania przez Serwis oraz Sklep Internetowy plików typu cookie, dostępna pod tym adresem.
- Kodeks cywilny – Ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. 2018 r. poz. 1025).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 123).
- Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 134).
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
III. OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH.
- Funkcjonalność Sklepu Internetowego. Sklep Internetowy umożliwia Klientom przeglądanie specjalistycznych treści Usługodawcy (Blog), przeglądanie i dokonywanie wyboru Towarów, założenie Konta w Serwisie oraz zawieranie umów sprzedaży za jego pośrednictwem, a także kontakt za pomocą formularza kontaktowego, a także zapisanie się na Newsletter.
- Korzystanie z Serwisu. Serwis przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich, dlatego aby rozpocząć korzystanie z Serwisu Użytkownik musi potwierdzić, że ma ukończone 18 lat.
- Newsletter. Korzystanie przez Klienta z Newslettera jest możliwe niezwłocznie po podaniu adresu poczty elektronicznej w pustym polu opisanym jako Newsletter znajdującym się na stronach Serwisu lub po wyrażeniu zgody na otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach drogą elektroniczną poprzez zaznaczenie w procesie zakładania Konta lub wypełniania Formularza zamówienia odpowiedniej rubryki (checkboxa). Zaprzestanie świadczenia usługi Newsletter następuje niezwłocznie po wycofaniu przez Kupującego zgody na przetwarzanie adresu e-mail w celu świadczenia usługi Newsletter.
- Konto użytkownika. Korzystanie z Konta możliwe jest po skutecznym wypełnieniu Formularza rejestracji. W Formularzu rejestracji należy podać imię, nazwisko, datę urodzenia i adres e-mail, jak również ustanowić hasło dostępu. Korzystanie z wszystkich funkcjonalności Serwisu wymaga założenia indywidualnego Konta oraz podania wskazanych tam danych osobowych. Założenie Konta jest dobrowolne, ale brak jego założenia uniemożliwia składanie Zamówień. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za niewłaściwe korzystanie ze swojego Konta, w szczególności za korzystanie z niego w sposób sprzeczny z przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego oraz niniejszym Regulaminem. Klient obowiązany jest do nieudostępniania swojego Konta innym Klientom ani osobom trzecim niezależnie od podstawy prawnej udostępnienia Konta. Klient nie może korzystać z Konta innego Klienta.
- Zablokowanie dostępu osobom niepełnoletnim. W przypadku podania przez Użytkownika w trakcie wejścia na stronę Serwisu albo w trakcie rejestracji Konta nieprawdziwych danych, zwłaszcza w zakresie wieku Usługodawca ma możliwość zablokowania dostępu do Serwisu albo usunięcia Konta Klienta.
- Formularz zamówienia. Korzystanie przez Klienta z Formularza zamówienia rozpoczyna się w momencie dodania pierwszego wybranego Towaru do koszyka. Złożenie Zamówienia następuje niezwłocznie po wypełnieniu Formularza zamówienia i zaznaczeniu pola oznaczonego jako potwierdzenie zamówienia.
- Odpłatność korzystania ze Sklepu Internetowego. Korzystanie z funkcjonalności udostępnionej przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym jest co do zasady nieodpłatne. Obowiązek zapłaty powstaje w związku z zawarciem Umowy sprzedaży Towaru.
- Okres świadczenia usług. Usługi Konto i Newsletter świadczone są Klientowi przez czas nieoznaczony.
- Pozytywne warunki techniczne korzystania ze Sklepu Internetowego. Korzystanie z pełnej funkcjonalności Sklepu Internetowego jest możliwe po spełnieniu przez Klienta wszystkich poniższych warunków technicznych:
– posiadanie systemu operacyjnego Windows/Linux z konsolą graficzną lub Mac OS,
– posiadanie dostępu do Internetu,
– posiadanie aktywnego adresu poczty elektronicznej (e-mail),
– korzystanie z jednej z następujących przeglądarek: Internet Explorer 10 lub jego późniejsza forma (EDGE), Firefox 16, Chrome 26, Safari 6.1, Opera 15,
– włączona obsługa JavaScript oraz plików cookie.
– Korzystanie z pełnej funkcjonalności Sklepu Internetowego za pośrednictwem urządzenia mobilnego wymaga posiadania urządzenia z systemem graficznym umożliwiającym uruchomienie przeglądarki internetowej wspierającej technologie JavaScript i akceptującej pliki cookie oraz dostępu do Internetu. - Negatywne warunki techniczne korzystania ze Sklepu Internetowego. Używanie przestarzałych i nieaktualnych przeglądarek internetowych może wpłynąć na brak możliwości korzystania z pełnej funkcjonalności Sklepu Internetowego.
- Obowiązki Klienta związane z korzystaniem z Sklepu Internetowego. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego, mając także na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, godności oraz praw własności intelektualnej osób trzecich. Klienta obowiązuje bezwzględny i nieograniczony w czasie i miejscu zakaz dostarczania jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Klient zobowiązany jest do podawania prawdziwych danych. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z podania danych nieprawdziwych. W przypadku naruszenia niniejszego postanowienia Usługodawca może zablokować albo usunąć Konto Klienta.
- Prace konserwacyjne. Sprzedawcy przysługuje prawo okresowego zawieszenia świadczenia dostępności Sklepu Internetowego w związku z przeprowadzaniem niezbędnych prac konserwacyjnych lub mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych Klienta oraz w sposób zapewniający jak najmniejszą uciążliwość dla Klienta.
- Bezpieczeństwo Sklepu Internetowego. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów w związku z działaniem Sklepu Internetowego, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług elektronicznych.
- Wyłączenie odpowiedzialności Usługodawcy za działanie Sklepu Internetowego. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie komputerowym, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi korzystanie z Sklepu Internetowego i oferowanych za jego pośrednictwem Usług elektronicznych oraz niedostępności Sklepu Internetowego z powodu siły wyższej.
- Reklamacje Usług elektronicznych. Wszelkie reklamacje odnoszące się do Usług elektronicznych mogą być składane w formie elektronicznej na adres: lub też pisemnie na adres: Alkohole Winoteka 10-102 ul. Partyzantów 64/1Olsztyn.Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Usługobiorcy będącego Konsumentem na zasadach określonych w Rozdziale 5B Ustawy o prawach konsumenta, za brak dostarczenia Usługi lub za zgodność Usługi z Umową, chyba że zachodzą okoliczności wyłączające tę odpowiedzialność.
IV. ISTOTNE INFORMACJE PRZED ZAWARCIEM UMOWY SPRZEDAŻY.
- Zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży. Ogłoszenia, cenniki, reklamy i inne informacje o Towarach uwidocznione w Sklepie Internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Cena Towaru. Cena Towaru wskazana na stronie Sklepu Internetowego podana jest w walucie PLN i zawiera wszystkie elementy składowe, w tym podatek VAT oraz cło. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy i płatności, które są podawane Klientowi w procesie składania Zamówienia.
- Prawa autorskie. W Sklepie Internetowym znajdują się treści chronione prawem własności intelektualnej, w szczególności utwory chronione prawem autorskim (treść zamieszczona w Sklepie Internetowym, układ graficzny, grafiki, zdjęcia, filmy itp.) oraz znaki towarowe. Klient zobowiązany jest do przestrzegania praw własności intelektualnych (w tym autorskich praw majątkowych oraz praw własności przemysłowej takich jak prawa wynikające z rejestracji znaków towarowych) przysługujących Sprzedawcy oraz podmiotom trzecim. W szczególności zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie wyżej wskazanych treści, używania ich do celów handlowych oraz do prezentacji na innych stronach internetowych bez zgody Sprzedawcy.
- Koszty porozumiewania się na odległość. Klient ponosi zwykłe koszty korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia Umowy sprzedaży i nie jest obciążany dodatkowymi kosztami przez Sprzedawcę.
- Akcje promocyjne, gratisy. Sprzedawca może organizować akcje promocyjne polegające w szczególności choć nie wyłącznie na przyznawaniu gratisów do zakupionych Towarów, okazjonalnym przecenianiu Towarów, organizowaniu ich wyprzedaży, możliwości uczestnictwa w Programie Lojalnościowym. Sprzedawca informuje o aktualnie organizowanych akcjach promocyjnych na stronach Sklepu Internetowego lub w ramach mediów społecznościowych.
- Utrwalenie i udostępnienie treści Umowy sprzedaży. Klient ma możliwość przechowywania istotnych informacji związanych z Umową sprzedaży w następujący sposób:
- potwierdzenie Zamówienia otrzymane na wskazany adres e-mail,
- niniejszy Regulamin dostępny pod adresem alkoholewinoteka.pl/regulamin oraz jako załącznik do wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie i przyjęcie Zamówienia,
- formularz odstąpienia od umowy dostępny pod adresem alkoholewinoteka.pl/regulamin oraz jako załącznik do wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie i przyjęcie Zamówienia (dotyczy wyłącznie Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta),
- formularz reklamacji dostępny pod adresem alkoholewinoteka.pl/regulamin oraz jako załącznik do wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie i przyjęcie Zamówienia.
V. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA, WYBÓR PŁATNOŚCI, DOSTAWY I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży, Miejsce Sprzedaży. Aby złożyć Zamówienie Klient wypełnia Formularz Zamówienia, dodając poszczególne Towary do wirtualnego Koszyka. Do zawarcia Umowy Sprzedaży dochodzi w Miejscu Sprzedaży. Strony ustalają także, że Miejsce Sprzedaży stanowi miejsce spełnienia świadczenia- wydania Towaru Kupującemu. Umowa zawarta jest w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie przez Sprzedawcę oferty Klienta. Składając Zamówienie Klient zobowiązuje się do odbioru Towaru z Miejsca Sprzedaży- osobiście lub za pośrednictwem upoważnionej osoby w dni robocze w godzinach od 9.00 do 16.00.
- Spełnienie przez Klienta przesłanek ustawowych. Poprzez złożenie Zamówienia Klient oświadcza i zapewnia, że nie spełnia przesłanek wskazanych w art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W razie powzięcia wątpliwości co do wieku Klienta Usługodawca zastrzega możliwość żądania skanu dowodu osobistego Klienta z widoczną datą urodzenia. Składając Zamówienie Klient oświadcza, że Towar zostanie odebrany w Miejscu Sprzedaży przez osobę pełnoletnią i trzeźwą, tj. niespełniającą przesłanek wynikających z art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
- Przegląd zawartości Koszyka. Kupujący, w przypadku zakończenia poszukiwania Towarów, za pomocą odnośnika „Koszyk”, otwiera formularz „Twój Koszyk”, w którym dokonuje przeglądu wybranych przez siebie Towarów i zestawienia cen Towarów a następnie za pomocą przycisku „Przejdź do kasy” przechodzi do zakładki „Twoje Dane”, gdzie może sfinalizować Zamówienie.
- Podanie danych. W Formularzu zamówienia konieczne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko osoby fizycznej, wiek, adres (ulica, numer domu oraz numer lokalu, miejscowość wraz z właściwym kodem pocztowym, kraj), adres e-mail, numer telefonu, a w przypadku składania Zamówienia przez Przedsiębiorcę i chęci otrzymania faktury – nazwa firmy, NIP oraz adres siedziby. Kupujący zobowiązany jest do weryfikacji poprawności podawanych danych.
- Wybór metody płatności. Kupujący ma możliwość skorzystania z metod płatności wskazanych w procesie składania Zamówienia. Sprzedający udostępnia płatności za pomocą zewnętrznych dostawców bezpiecznych płatności albo przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego:
- Potwierdzenie Zamówienia. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma drogą wiadomości e-mail jego potwierdzenie wraz z warunkami zakupu oraz niniejszym regulaminem w wersji PDF. Potwierdzenie Zamówienia nastąpi w ciągu 1 dnia od dnia jego otrzymania.
- Odmowa potwierdzenia Zamówienia. Sprzedawca może odmówić potwierdzenia Zamówienia w przypadkach, w których poweźmie uzasadnioną wątpliwość odnośnie wieku Klienta, a także w przypadku błędnych lub niekompletnych danych, które są niezbędne do Zamówienia. W takim wypadku Sprzedawca niezwłocznie informuje Klienta o odmowie potwierdzenia Zamówienia.
- Odbiór Towaru. Sprzedający może odebrać Towar osobiście, przez upoważnioną przez siebie osobę fizyczną, a także przez upoważnioną firmę kurierską. Koszty odbioru Towaru przez firmę kurierską oraz dostarczenia Towaru do Kupującego wskazane będą każdorazowo w trakcie składania Zamówienia. Klient ma możliwość wyboru firmy kurierskiej spośród firm przedstawionych przez Sprzedającego albo innej, wybranej przez siebie firmy kurierskiej, o czym poinformuje Sprzedającego.
- Koszty Odbioru Towaru. Odbiór Towaru jest bezpłatny.
- Koszty Dostawy. W przypadku skorzystania przez Klienta z usług firmy kurierskiej dostawa Towaru do miejsca wskazanego przez Kupującego wiąże się z opłatami za usługi firmy kurierskiej. W przypadku skorzystania z firm zaproponowanych przez Sprzedającego ewentualne koszty są wskazywane Kupującemu w trakcie składania przezeń Zamówienia. Koszty te są uzależnione od wybranej przez Kupującego metody zapłaty, miejsca dostarczenia Towaru, jak również aktualnych promocji. W przypadku wyboru opcji odbioru Towaru przez firmę kurierską Kupujący oświadcza, że upoważnia wybraną firmę do odbioru Towaru w jego imieniu.
- Darmowa Dostawa przez firmę kurierską. Co do zasady koszty Dostawy są pokrywane przez Kupującego. Sprzedawca organizuje akcje promocyjne, w ramach których Dostawa jest dla Kupującego bezpłatna. O aktualnych promocjach w tym zakresie Kupujący jest informowany na stronach Sklepu Internetowego. Darmowa dostawa może być także przewidziana dla zamówień o określonej wartości albo w przypadku dostaw do określonych miejsc.
- Akceptacja Regulaminów i Polityki Prywatności. Przed złożeniem Zamówienia Kupujący zobowiązany jest do akceptacji niniejszego Regulaminu oraz potwierdzenia zapoznania się z Polityką Prywatności w sposób wskazany w ust. I pkt. 4 i 5.
- Termin przygotowania Towaru do Odbioru. Termin przygotowania Towaru do Odbioru wynosi nie więcej niż 3 dni roboczych. O terminie Odbioru Sprzedawca informuje Kupującego za pośrednictwem poczty e-mail.
- Warunku Odbioru Towaru. Osoba odbierająca Towar w imieniu Klienta musi podać dane Klienta (imię, nazwisko) oraz numer Zamówienia. Osoba odbierająca Towar nie może spełniać przesłanek do odmowy sprzedaży wskazanych w art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, tj. musi być osobą pełnoletnią i trzeźwą. W przypadku braku spełnienia ww. przesłanek Sprzedawca ma prawo odmówić wydania Towaru. W celu odebrania Towaru osoba odbierająca musi potwierdzić odbiór własnoręcznym podpisem.
- Moment Wydania Towaru. Momentem wydania Towaru, a tym samym momentem spełnienia świadczenia, jest moment odbioru Towaru przez Kuriera lub inną upoważnioną przez Kupującego osobę. Klient zostanie poinformowany przez Sprzedającego drogą wiadomości e-mail o przekazaniu Towaru Kurierowi.
- Warunki Dostawy Towaru przez Kuriera. Kurier dostarczający Towar do miejsca wskazanego w Zamówieniu ma prawo nie przekazać Towaru do rąk osoby nietrzeźwej lub niepełnoletniej. Kurier jest uprawniony do sprawdzenia dokumentu tożsamości osoby, która odbiera Towar w miejscu Dostawy. W przypadku, gdyby w miejscu Dostawy osoba odbierająca Towar znajdowała się w stanie nietrzeźwości albo była niepełnoletnia Kurier zwróci Towar do Sprzedawcy, a Sprzedawca niezwłocznie odstąpi od zawartej Umowy Sprzedaży i zwróci Klientowi wpłacone środki pieniężne umniejszone o koszt opłaconej nieskutecznie z winy zamawiającego dostawy.
- Skutki niedostępności Towaru. W przypadku wystąpienia braku zamówionego przez Klienta Towaru albo gdy zamówiony Towar jest chwilowo niedostępny, Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie poprzez kontakt na podany przez Klienta numer telefonu lub adres e-mail. W sytuacji, gdy Klient nie wyrazi zgody na realizację Zamówienia w innej formie w terminie 14 dni (np. poprzez zamianę Towaru na podobny o zbliżonych właściwościach i cenie), Umowa sprzedaży zostanie anulowana w całości lub jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, zostanie zrealizowana bez brakującego Towaru.
- Skutki braku płatności. W przypadku niedokonania płatności w terminie 2 dni od dnia złożenia Zamówienia, Zamówienie przestaje wiązać.
- Sprzedaż detaliczna. W ramach Serwisu Sprzedający prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną. W związku z powyższym Sprzedający może wprowadzić ograniczenia dotyczące ilości sprzedawanych jednorazowo Towarów. Informacja na temat ograniczeń zostanie udostępniona na stronie Serwisu lub w informacji przesłanej bezpośrednio do Klienta. Złożenie przez Klienta Zamówienia jest równoznaczne z oświadczeniem, że nie dokonuje zakupu Towaru w celu jego dalszej odsprzedaży.
VI. OPINIE O SKLEPIE.
- Warunki opinii. Po zrealizowaniu Zamówienia oraz Odbiorze lub Odbiorze i Dostawie Towarów Kupujący ma możliwość wystawienia opinii o Sprzedawcy. Opinia może dotyczyć poziomu obsługi Klienta, sposobu i czasu realizacji Zamówienia oraz innych aspektów związanych z Zamówieniem. Opinie mogą pochodzić wyłącznie od Kupujących, którzy zawarli umowę sprzedaży w Serwisie.
- Treść opinii. Opinia powinna być w języku polskim, w sposób poprawny pod względem językowym oraz zrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy. Opinia nie może zawierać treści bezprawnych, w tym sprzecznych z prawem, z dobrymi obyczajami lub z zasadami współżycia społecznego. Opinia nie może wzywać do nienawiści, przemocy, zawierać treści zniesławiających ani oczywiście wprowadzających w błąd. Opinia nie może naruszać praw osób trzecich, w tym dóbr osobistych i praw autorskich.
- Odnośniki. Opinia może dotyczyć wyłącznie Sprzedawcy. Opinie zawierające nazwy własne innych sklepów, w tym sklepów internetowych, a także odnośniki (linki) do innych stron internetowych są niedozwolone. Opinia zawierająca odnośniki do produktów niezakupionych w sklepie Sprzedawcy są niedozwolone.
- Oryginalność. Opinia musi mieć charakter oryginalny. Niedozwolone jest kopiowanie opinii innych osób- zarówno Użytkowników Serwisu, jak i innych użytkowników internetu.
- Prawo do weryfikacji. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji opinii pod kątem zgodności z powyższymi zasadami. W przypadku stwierdzenia, że opinia narusza ww. zasady albo inne zasady niniejszego Regulaminu albo powszechnie obowiązującego prawa, Sprzedawca jest uprawniony do niezamieszczania opinii w Serwisie. Po przeprowadzeniu weryfikacji opinii Klient otrzyma informację drogą mailową o zamieszczeniu lub niezamieszczeniu opinii.
- Zamieszczając opinię Klient udziela Sprzedawcy licencji nieograniczonej czasowo i terytorialnie na korzystanie z tej opinii w szczególności poprzez jej publikację na stronie Serwisu lub w innych serwisach internetowych Sprzedawcy, a także w mediach społecznościowych lub materiałach drukowanych, w szczególności w celach informacyjnych lub promocyjnych i marketingowych.
- Odpowiedzialność. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za treść opublikowanej przez siebie opinii i zobowiązuje się do zamieszczania takiej opinii, która nie narusza zasad wynikających z niniejszego Regulaminu.
VII. USTAWOWE PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY.
- Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży. Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, na podstawie art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem kosztów wynikających z przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w terminie 14 dni licząc od otrzymania Towarów, przy czym do zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
- Wyłączenie prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Zgodnie z art. 38 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do Umowy sprzedaży, której przedmiotem świadczenia jest/są:
a) towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
b) towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
c) napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
d) towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. - Sposób odstąpienia od Umowy sprzedaży. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć na formularzu, którego wzór dostępny jest pod adresem alkoholewinoteka.pl/regulamin poprzez jego przesłanie w formie papierowej na adres korespondencyjny Sprzedawcy lub w formie elektronicznej na adres alkoholewinoteka1@online.pl Celem usprawnienia procesu odstąpienia od Umowy rekomendowane jest podanie w oświadczeniu numeru Zamówienia.
- Skutek odstąpienia od Umowy sprzedaży. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowa jest uważana za niezawartą. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy złożone, zanim Sprzedawca przyjął Zamówienie, sprawia, że oferta złożona przez Konsumenta przestaje go wiązać a do zawarcia Umowy sprzedaży nie dochodzi.
- Zwrot Produktu. Konsument jest zobowiązany zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni licząc od dnia, w którym odstąpił on od Umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem.
- Zwrot płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu odpowiedniej płatności w terminie 14 dni na zasadach wskazanych w Ustawie o prawach konsumenta.
- Sposób zwrotu płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu zapłaty dokonanej przez Konsumenta takim samym sposobem płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu zapłaty, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Koszty zwrotu. Konsument odsyła Towar na własny koszt, ponosząc bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, przy czym z uwagi na charakter Towaru sposób ich zwrotu powinien zabezpieczać je w co najmniej taki sposób jak sposób wysyłki przez Sprzedawcę.
- Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będącą wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
VIII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY I TRYB REKLAMACYJNY.
- Odpowiedzialność za zgodność Towaru z Umową. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta będącego Konsumentem na zasadach określonych w Rozdziale 5A Ustawy o prawach konsumenta, za brak zgodności Towaru z Umową.
- Forma reklamacji. Reklamacje z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność Towaru Konsument może złożyć w formie elektronicznej poprzez wysłanie e-maila na adres alkoholewinoteka@online.pl albo listownie na adres
- Konsument może skorzystać z formularza dostępnego pod adresem alkoholewinoteka.pl/regulamin
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego. Sprzedawca rekomenduje, aby zgłoszenie reklamacyjne zawierało w szczególności następujące informacje:
– dane kontaktowe Konsumenta składającego reklamację (imię, nazwisko, adres i telefon kontaktowy) oraz numer Zamówienia,
– załączniki w postaci: zdjęć w formacie .jpg lub .png lub filmów w formacie .mp4 ukazujących Towar oraz jego niezgodność z umową,
– szczegółowy opis niezgodności, w tym rodzaj i data wystąpienia niezgodności,
– dowód potwierdzający dokonanie zakupu produktu w Sklepie Internetowym,
– reklamacyjne żądanie Klienta.
Zawartość reklamacji, o której mowa powyżej, ma charakter zalecenia i nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonych z jej pominięciem, natomiast może mieć wpływ na czas rozpatrzenia zgłaszanych roszczeń. Podanie powyższych danych gwarantuje niezwłoczne rozpatrzenie reklamacji. - Uprawnienia reklamacyjne Konsumenta. Jeżeli rzecz sprzedana jest niezgodna z Umową, Konsument może żądać jej wymiany lub naprawy. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył.
- Niemożliwość lub nadmierność kosztów. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawca, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Moment stwierdzenia niezgodności. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Odstąpienie od Umowy, obniżenie ceny- przesłanki. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową albo brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową, brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony wskazanych w pkt 3 albo z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Obniżenie ceny. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
- Odstąpienie od Umowy. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Termin rozpatrzenia reklamacji. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty ich otrzymania przez Sprzedawcę, o ile Konsument złoży reklamację w sposób umożliwiający merytoryczne ustosunkowanie się do jej zasadności.
- Koszty reklamowanej przesyłki. W przypadku uzasadnionej reklamacji koszty przesyłki związane z reklamacją pokrywa Sprzedawca. Sprzedawca w szczególności ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji koszty przesyłki związane z reklamacją pokrywa Konsument.
- Wyłączenie rękojmi wobec Przedsiębiorcy. W przypadku, w którym Kupującym jest Przedsiębiorca, wyłączone są jego uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej.
- Brak gwarancji. Sprzedawca nie udziela Kupującym gwarancji w rozumieniu art. 577 § 1 Kodeksu cywilnego.
IX. DANE OSOBOWE.
- Administrator danych. Administratorem danych osobowych Klientów jest Usługodawca.
- Cel przetwarzania danych. Dane osobowe przetwarzane są w celu: złożenia Zamówienia, zawarcia Umowy sprzedaży, rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami, obsługi złożonego zapytania.
- Uprawnienia Klienta. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, przenoszenia, złożenia sprzeciwu w przypadku świadczenia usług marketingowych na podstawie uzasadnionego interesu prawnego administratora, wycofania zgody, o ile podstawą przetwarzania danych jest zgoda, ograniczenia przetwarzania. Podanie danych jest dobrowolne jednak konieczne do realizacji poszczególnych celów.
- Pozostałe informacje o przetwarzaniu danych. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klienta znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod tym adresem.
X. ZMIANY REGULAMINU.
- Zmiany Regulaminu. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 poniżej, Usługodawca może dokonywać zmian treści niniejszego Regulaminu w przypadku:
– zmiany zakresu i sposobu świadczenia oferowanych w Sklepie Internetowym Usług elektronicznych;
– zapewnienia bezpieczeństwa informacji, jakie są pozyskiwane lub przetwarzane;
– zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które mają wpływ na treść Regulaminu;
– konieczności dostosowania zasad prowadzenia Sklepu Internetowego do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z decyzji właściwego w zakresie prowadzenia przez Sprzedawcę organu administracji publicznej lub – orzeczenia sądowego znajdującego zastosowanie w zakresie działalności Sprzedawcy wpływającego na wzajemne prawa i obowiązki Stron;
– konieczności dokonania korekty oczywistych omyłek lub błędów pisarskich albo uzupełnienia luk lub nieścisłości w Regulaminie niedających się usunąć w wyniku wykładni zawartych postanowień;
– połączenia, podziału albo przekształcenia Sprzedającego albo zmiana innych danych identyfikacyjnych Organizatora wskazanych w niniejszym Regulaminie (w zakresie niezbędnym do aktualizacji takich danych);
– zaistnienia innych, wyłącznie ważnych przyczyn. - Zastosowanie Regulaminu po zmianach. Zmiany wchodzą w życie od dnia wskazanego w informacji i odnoszą się do Umów sprzedaży zawartych od tego dnia. Zawarcie Umowy sprzedaży od daty wejścia w życie zmian oznacza akceptację Regulaminu w wersji obowiązującej po zmianie.
XI. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR.
- Informacja o polubownej możliwości rozwiązania sporu. Spór wynikający z Umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Kupującym będącym Konsumentem a Sprzedawcą może zostać zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Sprzedawcy w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dobrowolny, a przekazywane poniżej informacje nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do wzięcia udziału w takim postępowaniu. W przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Sprzedawca każdorazowo przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu albo o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Jeżeli Sprzedawca nie złożył żadnego oświadczenia, uznaje się, że wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Stały sąd polubowny. Na zasadach określonych w Ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, pod rozstrzygnięcie stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej może być poddany na wniosek Konsumenta spór o prawa majątkowe wynikające z Umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą.
- Działania Inspekcji Handlowej. Na zasadach określonych w Ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą poprzez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu. Postępowanie wszczyna się na wniosek Konsumenta, złożony do Wojewódzkiego Inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcy.
- Bezpłatne poradnictwo konsumenckie. Konsument może również zwrócić się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, do którego zadań należy w szczególności zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Inne informacje prawne. Zasady i procedury dostępu do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określane są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w Ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez podmioty uprawnione w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności, w obowiązujących w tych podmiotach regulaminach. Konsument może również uzyskać informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowych, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (w szczególności: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).
- Platforma ODR. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Konsument może wnieść skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- Kontakt. O ile postanowienia niniejszego Regulaminu nie stanowią inaczej, wszelka korespondencja powinna być kierowana na następujący adres Sprzedawcy: w Olsztynie, Alkohole Winoteka 10-102 ul. Partyzantów 64/1
- Klauzula salwatoryjna. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.
- Właściwość sądu. Sądem właściwym do rozpatrywania sporów związanych z przedmiotem niniejszego Regulaminu, których stroną jest Przedsiębiorca jest sąd powszechny dla siedziby Usługodawcy, a w sprawach, których stroną jest Konsument sąd właściwy według przepisów ogólnych.
- Stosowane przepisy i postanowienia Umów. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa obowiązującego na terytorium RP, a także postanowienia innych zaakceptowanych przez Użytkownika w ramach Serwisu wzorców umownych Na zasadzie art. 6 Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów sporządzonej w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r. Strony wyłączają zastosowanie niniejszej Konwencji do umów zawartych na podstawie Regulaminu.
- Wybór prawa a uprawnienia konsumenckie. Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia Kupującego będącego Konsumentem ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy między Kupującym a Sprzedawcą, na mocy prawa które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku prawa wyboru.
- Wejście w życie Regulaminu. Regulamin wchodzi w życie z dniem
01-08- 2023 r. i z tym dniem zastępuje dotychczas obowiązujący regulamin. Regulamin znajduje zastosowania do Umów sprzedaży zawartych od dnia jego wejścia w życie.